thehfdfdfd

sis

det är jobbigt ibland, att sakna någon så mycket
jag saknar min syster sandra så mycket

att vara van att hon alltid finns där , sen bara är hon borta
vipps

vår mamma har ett ganska speciellt jobb.
hon jobbar som jourfamilj för mölndalssocial.
det gör att det bor barn hos oss.
1-2 st i åldrarna 0-13 typ
och just nu bor det två hemska ungar
bortskämda , högljudda , oförskämda , taskiga , skitungar
och jag har försökt vara trevlig men det går inte med dom här barnen

och det gör det ännu svårare att inte ha en syster här.
en som förstår hur det är.

det är så svårt och så jobbigt att vara stark utan henne här, ibland får jag frågan
hur klarar du dig utan din syster?
och allvarligt talat så gör jag inte det

och eftersom min syster fick mig att vara den jag är idag är det så är det så mycket med mig som får mig att tänka på henne
min klädstil - utan henne hade jag inte sett ut som jag gjorde idag , haha hon gav mig alltid tips
hur jag ska fota , hur jag ska hantera skolan , vännerna allt
som en personlig livstränare var hon

och nu när jag går i nian , är det så mycket! det är svårt att vara stark
det händer så mycket i mitt liv. både bra och dåliga saker
men allt kan man inte snacka med sina vänner om
man behöver sin syster där.

men hon befinner sig en miljard mil härifrån

ibland när jag står i hennes garderob och speglar mig i hennes speglar
dom stunderna när jag saknar henne som mäst!
så ser jag henne i spegeln , dansande sådär som hon brukar.
för en bråkdels-sekund, sen försvinner hon
och verkligheten kommer fram

ibland undrar jag om hon saknar mig lika mkt som jag saknar henne

älskar dig syster! saknar dig mer än världen kan förstå

/- sara bohlin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0