thehfdfdfd

funderingar of sara

hemmaaaaaaaaaaaaaaa , nana nananaa
trysil x3m 2009 , vad ska jag säga?
underbart , helt underbart var det
som om jag fick en gigantisk sked med livskraft

det var iallfall underbart! åh jag saknar det men jag tänker inte skriva en hel uppsats om saknaden för det är bara patetiskt och jag får ångest!
om ni vill kolla bilderna så kmr de antagligen upp i framtiden ibbish.bilddagboken.se

men alltså denna resan har verkligen fått mig att börja tänka
lever jag rätt?
är mina vänner äkta?
finns det saker som jag inte vet som jag kanske borde veta?

alla dom frågorna verkligen slog mig! det var helt sjukt för svaren kom upp direkt
jag kan må så mycket bättre, och istället för att klaga här på min blogg ska jag försöka att ta tag i problemen !
för jag är egentligen så mycket starkare men det handlar om var jag är och vilka jag är med
ska jag behöva tänka , snackade dom skit om mig när jag var borta?
nej verkligen inte
jag menar inte att alla mina vänner är falska men vissa , vissa är det!
och det tror jag de vet själva, dom skäms och gör saken värre

men i trysil så lärde jag verkligen känna vänner som jag känner på mig är mer '' äkta ''
stämningen i trysil var så äkta! det fanns inget såntdär grovt skitsnack , vi hade andra saker för oss
som att skratta, chilla , bara vara

Cassandra Belin
Sara Westerlind
Natalie Falkenström
ni tre tjejer var äkta vänner ! för sånt märker man , för det lyser om dom

och lollo , du vet att jag älskar dig , för du är lollo rakt upp och ner !

jag är så trött på att bli dömd om vilka betyg jag har, hur jag klär mig , min bakgrund , mina funderingar
ett tag kändes det som jag sveptes med i strömmen , jag har alltid försökt vara stark nog att motstå alla frästelser
allt det där dåliga som vissa människor lever av

folk jag trodde var mina vänner svek och berättade saker som man inte säger till sina vänner , dömmande ord som sved
känslan att bli dömd av folk man älskar är den jobbigaste mest tuffa känslan
det kan få folk att ändra sig för dom bara för att få kärlek från folk som ändå aldrig kmr se dig som du är igen

jag menar inte att alla mina vänner är såhär , men jag har sjukt många !
jag åker bort i en vecka , en vecka!
och jag märker direkt vilka vänner jag kanske borde undvika nuförtiden

det kommer bli svårt , man är ju beroende av sina vänner
men jag vet att jag kmr må bättre och bli starkare som person av det

fokus på skolan nu och inte på att ändra mig för att ngn dömmande perfekt människa ska tycka om mig
för det gör dom aldrig

det är vännerna som du känner som bäst som överaskar dig mest !
och det finns en anledning till allt!

och jag ska försöka sluta dömma andra , för jag vet hur mycket det svider själv
ska försökta ändra mig för mitt eget bästa
för jag vill kunna älska livet fullt ut!

jag är tillbaka! i ett starkare fodral

Den som söker vänskap överser med ett fel,
den som ältar det driver bort sin vän.

Ords 17:9

/- sara bohlin



in god we trust

Kommentarer
Postat av: Cassandraaa

Du är en äkta vän, och du är allt. Livets tjej;)

2009-02-14 @ 23:22:49
Postat av: julia

du är bra!

2009-02-16 @ 21:29:40
URL: http://purplecurtain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0