TEMA FÄRG - röyksopp poor leno

Det jag försöker förmedla med denna bilden är: ''blixtrarna'' står för basen i låten som är ganska igång. Samtidigt som det lila ska stå för harmoni för låten är samtidigt väldigt lugn.
Jag tycker att färgerna ger ett kontrast men samtidigt så smälter det ihop. På ett myisgt sätt, fast med ett touch!
Det var intressant med just denna låten för jag har lyssnat på röyksopp innan men faktiskt aldrig hört denna låten. Det var roligt för den var väldigt speciell och jag målade samtidigt som jag lyssnade på den, för det gjorde det mer äkta tyckte jag. Jag kan förstå om man tycker bilden ser ''slarvig'' ut men jag kunde inte bli mer nöjd för det vr verkligen så jag kände. Jag hade dock velat jobba med pastellkritor istället men akvarell är så himla härligt att arbeta med. Det tog ungefär 40 min för mig att måla denna bilden så det gick faktikt väldigt snabbt och jag lyssnade om och om igen på låten. Allt känns bra med denna bilden jag är nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0