TECKNING - hjälpformer

Jag ville arbeta lite med skuggor och akvarell. Jag tror jag försökte 5 gånger med olika bilder innan jag tillslut blev nöjd. Jag har inte målat så mycket bilder med skuggor innan men det var faktiskt kul.
Det jag lärde mig var nog mest att inte vara så hård med handen och att låta färgerna mjukna med varann.
Personligen så älskar jag päron så jag tyckte det var lite kul att måla dom.
Det jag hade kunnat göra bättre är nog att vara mer mjuk på handen och verkligen kolla på päronet innan jag försökte härma skuggorna. För när jag kollade tillbaka så såg det inte ut som päronet utan som jag tänkte i mitt huvud att päronen skulle se ut.
Jag tyckte det var roligt att leka med akvarell, det var många år sedan jag använde mig av det.
Men jag blev nöjd av slutresultatet faktiskt.
Man kan tyckta att det är lite ''basic'' att måla ett päron,men jag är fotograf och har svårt att måla för hand. jag är så van att mixa ihop något i photoshop. Så det var en rolig utmaning, och jag är jättenöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0