thehfdfdfd

inhalera

Rapport från nu

 
Ett rus som inget går att förklara, ner i lungorna. Du är genomskinlig. Röken lämnar dig inte förän du vill det. 
Ditt huvud är tungt, du har ett beat. Ruset hänger med i ditt beat. Du är beatet. Musik är du. Du har ingen smärta, ditt liv är bara ett beat. I några minuter är du endast musiken du hör i ditt huvud. Din kropp följer med beatet. Det är så vi lever. Du blåser ut, och du är fri. För du kan göra det igen. Ingen annan vet, än du. Du sugs in i låten, du våldtas av beatet, du dödas av beatet. Men endå så klarar du dig inte utan det. Tavlor med samma bild, lysrör och vatten. Svart plast och en ytterdörr. Macbooken lyser extra starkt ikväll, klockan är X. Det finns inget utanför detta huset, en två tre fyra personer runt mig, alla är sina egna. Alla är olika. Mina vänner, min cirkel. Hon sitter i fotöljen och ler sitt egna leende, kollar på filmen på tvn. Han sitter med sin laptop och flashbackar om droger. Hon ligger och halssover i soffan med ytterjackan på. Han sitter i snurrstolen och snurrar samtidigt som han meckar i en göteborgs rapé dosa. We own the sky i bakgrunden, men det är bara jag som hör. Det är mitt beat. Musiken är i min själ. Det ligger gamla godispapper och halvuppätna bullar på borden, några glas. Detta är hemma. Detta är trygghet. Detta är en kväll med kompisar i ett hus utan föräldrar eller gränser. Vi kan dra vart vi vill när vi vill men vi är kvar på våra platser i vardgasrummet. För här är vi trygga, med varnann. Jag ler mot henne och hon ler mot mig. Klockan är 3:30 min hjärna synkar klockan. Jag hör inget de säger, de mimar. Musiken är för hög, musiken är det enda jag hör. Allt är perfekt. Ciggen tar slut, men inte än. Här kan jag leva föralltid.
obegränsat med allt. Mecka - röka - softa - älska livet - skratta - människor - psykos - röster - beats - cigarettrök  - muffins. Varför ska man ha allt i världen om man inte kan dela de med sina vänner. Vi äger inget, vi investerar i saker. Men vi äger aldrig något helt. Frisören klippte mitt hår, så hon investerade i mitt hår. Så nu har hon en del i mig. Saker är aldrig förlorade eller funna. Inget är tungt eller lätt. Det flyttar sig innan jag hunnit agera. Min hjärna styr min kropp helt ensam. 
Lyssnar på one - SHM. Beatet trycket mot mitt huvud, slår i takt till beatet. Min hjärna synkas med beatet. 
Jag mår bra, bättre än någonsin. Mitt liv är ett äventyr. Under mitt rus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0