thehfdfdfd

v ä n s k a p

ibland , eller nästan varje dag slår det mig hur förvånad man kan bli över sina vänner
vännerna man verkligen litade på bara sviker
och dom man inte ens gillat ställer upp när du minst anar det

det är sjukt hur dom kan påverkas av vad som sägs om en
utan att gå till personen och fråga om det är sant , så tror dom på det och börjar dömma och snacka

vissa säger , jag finns alltid här för dig
men sen låter dom inte en vara där för dem?
varför är det så
varför vill man ge men inte ta imot

ibland så får man höra att personen i fråga inte litar på en
hur tryggt är det så att säga , jag finns här för dig?
jag finns här för dig men du får inte finnas där för mig?

50% av fallen handlar det bara om att få veta hemligheter
sen har du massa dyrbara hemligheter som du kan snacka och berätta för folk om
det ger dig status

jag kan inte säga att jag blir sur på dom vännerna som gör det , mest förvånad
men jag lär mig en läxa
lita inte på ngn som inte litar på dig!
det är lättast så
för när du har blivit sviken om och om igen börjar du nästan tro att alla är sånna
och så är det verkligen inte , du väljer bara fel person under fel tid

jag har så många vänner som mår dåligt
dom mår hemsk och det ser jag
men när man försöker hjälpa så bara knuffas man bort
sen ser man en annan vän till den personen som kommer fram och då börjar dom snacka

dom som har vart med om detta vet nog hur det känns
och det känns förjävligt tycker jag

man känner att hela värdet som man har som person bara sjunker mer och mer
då börjar man tänka och fråga säg själv
var inte jag hennes bästa vän?
vad har hon den andra som inte jag har?
har jag någon sin svikit henne?
vad gör jag för fel?
har jag inte tillräckligt hög status?

5 frågor utan svar

dom ändras lite då och då men det är alltid samma frågor som tynger ens hjärta när man blir sviken / bortglömd

Alla vänner säger:  "Även jag är din vän" ,
men somligas vänskap är bara ord.

Syr 37:1

/- sara bohlin


Kommentarer
Postat av: Louise

Sara..<3

2009-01-12 @ 19:54:24
Postat av: rebecka

men tänk om man är en person som hatar att prata om sina problem, men fortfarande vill hjälpa dom man älskar med deras problem?

är det fel? ._.

2009-01-13 @ 19:28:30
URL: http://rebeckabw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0